Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوثر استان اردبیل خبر داد:

انتخاب 45 مددکار ترویج کشاورزی و 18 تسهیلگر زن روستایی در شهرستان کوثر

انتخاب مددکاران با هدف استفاده از امکانات و نیروهای داوطلب مردمی به منظور کاهش تصدی دولت و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز شبکه ملی ترویج صورت می گیرد که به تعامل با مروجان و کارگزاران و مولدان کشاورزی می پردازند و در نشر دانش فنی گام های مهمی برمی دارند.

انتخاب 45 مددکار ترویج کشاورزی و 18 تسهیلگر زن روستایی در شهرستان کوثر

شهرستان کوثر استان اردبیل از انتخاب 45 مددکار ترویج کشاورزی و 18 تسهیلگر زن روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، خیبر علی جلیلی در نشست تخصصی با تسهیلگران زنان روستایی گفت: تاکنون 45 مددکار ترویج کشاورزی و 18 تسهیلگر زن روستایی از 44 روستای شهرستان کوثر شناسایی و انتخاب شده اند.

وی از انتخاب مددکاران ترویجی در روستاهای شهرستان با هماهنگی شوراها و دهیاران هر روستا خبرداد و افزود: مددکاران ترویجی جهادکشاورزی این شهرستان از روستاییان تحصیلکرده و دانشگاهی با اولویت رشته های مختلف کشاورزی و یا کشاورزان علاقه مند به فعالیت های ترویجی اعم از زن و مرد انتخاب شده اند.

مدیر جهادکشاورزی کوثر اشتیاق به فعالیت های داوطلبانه اجتماعی و عام المنفعه، سابقه کاری، سکونت در روستا و مقبولیت اجتماعی و اعتماد مردمی را از مهمترین ویژگی های مددکاران ترویجی برشمرد و افزود : پس از دریافت مدارک شخصی، برای هر یک از این افراد کارت شناسایی صادر می شود تا زمینه حضور و شرکت در دوره های آموزشی و جلسات ترویجی جهادکشاورزی شهرستان و در صورت ضرورت اعزام آنها به سایر شهرها و مرکز استان وحتی سایر استان ها فراهم شود.
جلیلی گفت: مددکاران ترویجی و تسهیلگران به منزله پل ارتباطی بین جهادکشاورزی و کشاورزان ساکن روستاهای شهرستان هستند که اطلاعات و اخبار مهم و دانش روز و روش های نوین کشاورزی مورد نیاز کشاورزان را به روستاییان و برعکس مهم ترین مشکلات و نیازمندی های کشاورزان را به جهادکشاورزی شهرستان منتقل می کنند.

وی یادآور شد: انتخاب مددکاران با هدف استفاده از امکانات و نیروهای داوطلب مردمی به منظور کاهش تصدی دولت و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز شبکه ملی ترویج صورت می گیرد که به تعامل با مروجان و کارگزاران و مولدان کشاورزی می پردازند و در نشر دانش فنی گام های مهمی برمی دارند .

مدیر جهادکشاورزی کوثر ازجمله اقدامات دیگر مهم مددکاران و تسهیلگران زن را بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران، همکاری در جهت پیشبرد اهداف طرح نوین ترویج باتوجه به پهنه بندی مناطق بین کشاورزان دانست و اظهار امیدواری کرد در سایه تعامل سازنده این عزیزان شاهد رونق بخش کشاورزی در شهرستان باشیم .

گفتنی است در پایان این مراسم، انتخابات انجمن مددکاران ترویجی و تسهیلگران زن روستایی برگزار و از بین منتخبان یک نفر نیز به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید