۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۵۴
کد خبر: 82023643
T T
۰ نفر
وزیر جهاد كشاورزی ایران برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت شد

باكو - ایرنا - حیدر اسداف وزیر كشاورزی جمهوری آذربایجان از محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی كشورمان دعوت كرد تا در آینده نزدیك به باكو سفر كند.

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو ، وزیر كشاورزی جمهوری آذربایجان در دیدار روز سه شنبه با محسن پاك آیین سفیر كشورمان گفت: در جریان سفر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و هیات همراه وی به ایران، یك سند همكاری در بخش كشاورزی بین دو كشور امضا شد و بر این اساس ما آماده ایم تا در عرصه های مختلف كشاورزی به ویژه آموزش و تحقیقات، آب و خاك، توسعه تعاونی ها، تبادل بذر و تجارت محصولات كشاورزی همكاری كنیم.
اسداف با اعلام آمادگی كشورش برای توسعه روابط بازرگانی با ایران گفت: دو كشور می توانند در زمینه واردات و صادرات محصولات كشاورزی در قالب توافق های اجلاس همكاری های مشترك روابط گسترده ای داشته باشند.
در دیدار وزیر كشاورزی جمهوری آذربایجان با محسن پاك آیین، سفیر كشورمان نیز با یادآوری ضرورت اجرای مفاد موافقتنامه كشاورزی گفت: توسعه همكاری های كشاورزی و دامپزشكی در دستور كار دو كشور قرار دارد.
پاك آیین افزود: دو كشور ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در بخش كشاورزی دارند و زمینه تبادل این ظرفیت ها نیز با همكاری دو جانبه ایجاد خواهد شد.
وی با تشكر از دعوت وزیر كشاورزی آذربایجان از مهندس حجتی گفت: انجام این سفر مهم را پیگیری خواهد كرد.
خاورم** 337**9109**1010

سرخط اخبار جهان