۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۶
کد خبر: 82267596
T T
۰ نفر
دانش آموزان از مصرف خوراكیهای غیرمجاز خودداری كنند

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش كهگیلویه وبویراحمد با تاكید بر همكاری والدین در استفاده دانش آموزان از مواد غذایی مناسب گفت: دانش آموزان باید از مصرف خوراكی‌های غیرمجاز در هنگام تحصیل خودداری كنند.

به گزارش روابط عمومی آموزش‌وپرورش كهگیلویه و بویراحمد بشیر آرمان روز شنبه ابراز داشت: مواد غذایی در قالب نان و پنیر و گردو و همچنین نان با پنیر و سبزی ونان با خیار و گوجه فرنگی برای دانش آموزان مناسب است.
وی بیان كرد: تغذیه به‌ویژه صبحانه برای دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است و نظارت خانواده‌ها بر وعده صبحانه دانش آموزان لازم است.
آرمان خوراكی‌های مجاز را شامل شیر، شیركاكائو دربسته استریل، آب میوه، دوغ‌های پاستوریزه بدون گاز، انواع بیسكویت، انواع خشكبار خرما و میوه‌های شسته شده اعلام كرد.
وی انواع پفك و چیپس، آلوچه و انواع لواشك، بستنی یخی و یخمك، نوشابه گاز دار و دلستر، انواع آب نبات‌هایی كه به سطح جونده دندان‌ها می چسپد، خوراكی‌هایی كه احتمال فساد وآلودگی آنها زیاد است، ساندویچ‌های سرد وگرم و پیراشكی و سمبوسه را از غذاهای غیرمجاز ذكر كرد.
آرمان عنوان كرد: باید خوراكی‌های بسته بندی شده دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشكی، علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضای معتبر و دارای پوشش سالم وتمیز باشد.
148 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در 2 هزار و 870 مدرسه در 13 منطقه آموزشی كهگیلویه وبویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
دریافت كننده: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110

سرخط اخبار استان‌ها