۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۳۵
کد خبر: 82029617
T T
۰ نفر
خسارت 284 میلیاردریالی تگرگ و سرما به بخش كشاورزی میامی

میامی-ایرنا- مدیر جهادكشاورزی شهرستان میامی گفت: تگرگ و سرمازدگی در سال زراعی جاری، بیش از 280 میلیاردریال خسارت به بخش كشاورزی و باغات وارد كرده است.

عباسعلی كردی یك شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگارایرنا ، افزود: عمده خسارت ها مربوط به جاری شدن سیلاب ، بارش تگرگ و سرمازدگی در اسفند 94 و فروردین ماه جاری بوده است.
وی ادامه داد: در شهرستان میامی طی چهارمرحله باغات دچار خسارت شدند كه این باغات شامل؛ انگور، زردآلو ، بادام وهلو است.
كردی افزود:در بخش مركزی وكالپوش جاری شدن سیلاب خسارت‌هایی به كانال‌های آب، جاده دسترسی، خاكریز اطراف اراضی و همچنین به مزارع گندم، جو و جالیز وارد كرده است.
وی گفت: بلافاصله بعد از درخواست كشاورزان وباغداران گروههای اولیه بررسی خسارت تشكیل شده و موضوع را در نقاط مختلف مورد بررسی قرار دادند.
مدیر جهادكشاورزی شهرستان میامی، از عموم كشاورزان و دامداران شهرستان خواست تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام كنند تا در صورت بروز چنین حوادثی راحت‌تر بتوانند به حق مسلم خود دست پیدا كنند.
شهرستان میامی قطب كشاورزی استان سمنان است.
سطح زیركشت زراعی و باغی این شهرستان 36هزارهكتار است كه ازاین مقدار 23هزار هكتار به روش دیم كشت شده و مابقی زمین ها هم آبی هستند.
شهرستان میامی بالغ بر 3هزارهكتار باغ هم دارد.
گندم مهمم ترین محصول تولیدی این شهرستان است .
میامی سالانه با تولید 30 هزارتن گندم ، 40 درصد تولید استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
كشت چغندر از دیگر محصولات اساسی این شهرستان است.
امسال دو هزارو 100 هكتار از زمین های این شهرستان به كشت چعندر قند اختصاص یافت كه 111هزار تن محصول برداشت شد.
بنابه گفته مدیر جهاد كشاورزی میامی ، این شهرستان با سه هزارو 500 هكتار بعد از آذربایجان غربی بالاترین میزان كشت آفتابگردان دیم را در كشور دارد.
تمامی كشت آفتابگردان میامی در بخش كالپوش به خاطر فراهم بودن بستر مانند شرایط جوی مناسب و میزان بالای بارندگی، انجام می شود.
سه هزار هكتار باغات این شهرستان هم عمدتا به كشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،بطوریكه سالانه بالغ بر دو هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
جبوبات از دیگر محصولات تولیدی كشاورزان این شهرستان است .
مدیر جهاد كشاورزی میامی با اعلام اینكه سالانه یكهزارو 300 تن حبوبات در این بخش تولید می شود ، افزود: این شهرستان نیاز به احداث تاسیسات بسته بندی دارد تاكشاورزان از ارزش افزوده دسترنج خود برخوردار شوند.
7357/6167

سرخط اخبار استان‌ها