۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴
کد خبر: 82379277
T T
۰ نفر
25 هزار هكتار از زمين هاي زراعي استان اردبيل تعيين تكليف شد

اردبيل - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: در سه سال گذشته بيش از 25 هزار هكتار از تداخلات زمين هاي زراعي در مناطق مختلف اين استان تعيين تكليف شد.

به گزارش ايرنا ، عديل سروي روز يكشنبه در مراسم آغاز اولين دوره آموزشي كشوري كارشناسان تازه استخدام در مركز آموزش پرديس تحقيقات ، آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان افزود: از فعاليت برخي افراد سودجو و فرصت طلبي كه تلاش مي كردند با تغيير كاربري هاي غير مجاز اراضي حاصلخيز كشاورزي استان را تخريب و يا تغيير كاربري دهند جلوگيري شد.
او اظهار كرد: يگان حفاظت از اراضي كشاورزي در تمام شهرستان هاي استان فعال شده و اجازه نمي دهيم هيچ كس در هيچ نقطه از استان خود سرانه اقدام به تخريب اراضي كشاورزي و يا تغيير كاربري آن كند.
وي گفت: در سه سال گذشته بيش از 320 مورد قلع و قمع بناهاي غيرمجاز در استان عملي شد و نظارت مستمر و مداومي بر 10 هزار هكتار از اراضي واگذار شده به طرح هاي كشاورزي و غير كشاورزي نيز داريم.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل تشريح كرد: خاك سرمايه بزرگ كشور است و ملزم به حفاظت از منابع آبي و خاكي كشور هستيم و تخريب اراضي كشاورزي يك فرهنگ شده و عده اي فرصت طلب به دنبال تفرجگاه براي تعطيلات هستند ولي ما اجازه به چنين افرادي نخواهيم داد.
وي گفت: ميزان خريد تضميني گندم در اين استان در سال اول فعاليت دولت 150 هزار تن ، در سال دوم 220 هزار تن ، در سال سوم 540 هزار تن و در سال 94 برابر 610 هزار تن بوده و اين در حالي است كه نسبت به سال هاي گذشته با كاهش 10 ميلي متري متوسط بارندگي ساليانه و همچنين 11 درصد كاهش سطح زير كشت نسبت به سال هاي مشابه گذشته روبرو بوديم.
سروي افزود: انتظار از نيروهاي تازه استخدام جهاد كشاورزي اين است كه در مدت دوره آموزشي كه با مشاركت جدي شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان اجرا مي شود با وجدان كاري و بكارگيري تخصص خود آينده كشاورزي كشور را به سوي قطع وابستگي كامل در واردات محصولات كشاورزي سوق دهند.
256 نفر از كارشناسان تازه استخدام به مدت دو ماه در اولين دوره ملي به صورت عملي با مشاركت كشت و صنعت مغان در مركز آموزش پرديس تحقيقات آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان اردبيل آموزش هاي لازم را فراخواهند گرفت.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها