۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳
کد خبر: 82155584
T T
۰ نفر
رييس كميسيون كشاورزي مجلس خواستار تسريع در پرداخت مطالبات گندم كاران شد

تهران-ايرنا- رييس كميسيون كشاورزي، آب ومنابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رييس جمهور وضعيت خريد گندم را تشريح كرد و خواستار تسريع در پرداخت مطالبات گندم كاران شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، در اين نامه آمده است: احتراماً براساس گزارش هاي واصله تاكنون،با عنايت به افزايش 26.4 درصد رشد وزني خريدگندم نسبت به مدت مشابه سال قبل،حدود 8 ميليون تن گندم از كشاورزان خريداري شده است كه ارزش قيمتي آن حدود 10000 ميليارد تومان مي باشد كه از اين ميزان حدود 5400 ميليارد تومان پرداخت و الباقي مطالبات كشاورزان 4500 ميليارد تومان مي باشد كه حدود 50 روز به تأخير افتاده و باعث نارضايتي كشاورزان زحمتكش گرديده است.
اين نامه مي افزايد: لذا با توجه به نامگذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و در راستاي عمل به معنويات معظم له و حمايت از توليد داخل دربخش كشاورزي و ايجاد انگيزه براي كشاورزان،خواهشمند است دستور فرماييد نسبت به پرداخت مطالبات به هر طريق ممكن اقدام لازم به عمل آيد.
در ادامه اين نامه آمده است: در ضمن براساس برآورد انجام شده، پيش بيني مي گردد تا پايان فصل خريد بيش از 10,000,000 تن از كشاورزان گندم خريداري شود كه لازم است براي خريدهاي آتي نيز دستور لازم صادر شود.
سيام**9121 /1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست