۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82545738
T T
۰ نفر
همكاري مشترك البرز و كشور مكزيك در زمينه هاي كشاورزي و مواد غذايي

كرج-ايرنا-رييس اتاق بازرگاني استان البرز از بسترسازي براي مشاركت بخش خصوصي البرز با شركت هاي مكزيكي در فعاليت هاي كشاورزي و مواد غذايي خبر داد و گفت:‌دو طرف براي همكاري هاي مشترك تمايل دارند.

رحيم بنا مولايي روز شنبه در نشستي با سفير مكزيك در ايران كه نماينده جهاد كشاورزي و چند تن از كارشناسان بخش خصوصي نيز حضور داشتند، گفت: مكزيك از لحاظ كشاورزي از توان مناسبي برخوردار است و ما براي سرمايه گذاري مشترك با شركت هاي مكزيكي تحت برند آن كشور آمادگي داريم.
وي افزود: البرز در صنايع مختلف ازجمله سراميك، وسايل ساختماني ، قطعات خودرو ، نساجي ، مواد غذايي ، بهداشتي و دارويي ازتوانايي بالايي برخورداربوده و دراين زمينه ها براي همكاري تجاري و سرمايه گذاري مشترك با مكزيك و ساير كشورها آماددگي دارد .
وي با اشاره به بهره مندي از منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه باري پيام به عنوان يكي از مزيت هاي استان البرز اظهاركرد: استقرار گمرك فرودگاه پيام از ويژگي هاي مهم اين استان است و ما مي توانيم به صورت مستقيم با اختصاص هواپيماي باري تجارت بين استان البرز و مكزيك را به نحو مطلوبي گسترش دهيم .
رييس پارلمان بخش خصوصي افزود: استان البرز درخصوص همكاري مشترك با مكزيك در بازارهاي بين المللي نيز آمادگي دارد.
بنامولايي گفت: امروز صنايع البرز درتوليد بسياري از كالاها رتبه‌هاي اول تا سوم كشور را به خود اختصاص داده و تامين كننده بخش قابل توجهي ازنيازهاي كشور است ، ضمن آنكه در بحث صادرات نيز به موفقيت هايي دست يافته ايم .
وي افزود: هم اكنون بيش از 90 درصد ماكاروني و قارچ كشور در استان البرز توليد مي شود و اين استان همچنين در توليد محصولات كشاورزي به ويژه سبزي و صيفي جايگاه مهمي را كسب كرده و در صادرات اين محصولات بسيار موفق بوده است.
7411/1535خبرنگار:سيده فرناز مرتضوي**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها