۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82431853
T T
۰ نفر
2 هزار راس دام در پارس آباد مغان تحت عملیات اصلاح نژاد قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی پارس آباد مغان گفت: امسال عملیات اصلاح نژاد دام بر روی بیش از 2 هزار راس از دام های این شهرستان صورت گرفته و امید می رود با مشاركت دامداران زمینه اشتغال و رونق این بخش بیش از پیش فراهم شود.

علی اكبر حسینیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشكلات مربوط به تولید فرآورده های دامی پارس آباد افزود: برنامه اصلاح نژاد دام ، استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه است و این حجم ظرفیت تولیدی وجود كارخانه های تبدیلی را می طلبد.
وی بیان كرد: این شهرستان با تولید 6 هزار و 690 تن گوشت قرمز 22 درصد تولید استان را به خود اختصاص می دهد و تلاش مسوولان نیز بر این است كه با تشویق سرمایه گذاران به راه اندازی واحدهای پرورش صنتعی دام میزان تولید در این بخش ارتقا یابد.
او اضافه كرد: شهرستان پارس آباد مغان با تولید بیش از 68 هزار و 370 تن شیر خام در سال 25 درصد تولید شیر استان اردبیل را استحصال می كند.
وی اضافه كرد: امسال تاكنون بیش از یك هزار تن انواع نهاده های دامی از جمله سبوس ، جو و كنسانتره در بین دامداران صنعتی و سنتی شهرستان پارس آباد مغان توزیع شده است.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل واقع است.
خبرنگار: اسدالله فولادی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7121

سرخط اخبار استان‌ها