Iranian Agriculture News Agency

کشاورز اصفهانی سه و نیم تن علوفه دست رنج خود را به حیات وحش اهدا کرد

یک کشاورز اصفهانی دوستدار محیط زیست برای تغذیه علفخوران پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی سه و نیم تن از محصولات مزرعه خود را هدیه کرد.

کشاورز اصفهانی سه و نیم تن علوفه دست رنج خود را به حیات وحش اهدا کرد


یک کشاورز اصفهانی دوستدار محیط زیست برای تغذیه علفخوران پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی سه و نیم تن از محصولات مزرعه خود را هدیه کرد.

به گزارش ایانا به پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان« پاما »، علی اکبر نوروزی نیا رئیس اداره پارک ملی کلاه قاضی در این زمینه گفت: این کشاورز دوستدار محیط زیست که مایل به ذکر نام خود نیست یونجه حاصل از پانزده هزار متر مربع زمین زراعی خود را پس از بسته بندی برای تغذیه کل و بز و قوچ و میش وحشی و آهوان این پارک در شرایط خشکسالی موجود هدیه کرد .

این دومین کشاورز خیر زیست محیطی طی دو هفته اخیر که با درک شرایط خشکسالی در مناطق تحت پوشش محیط زیست، اقدام به نذر و اهدای علوفه برای تغذیه وحوش علفخوار در اصفهان کرده است .

هفته گذشته نیز یک کشاورز نیکوکار و دوستدار محیط زیست در گلپایگان، 700 کیلوگرم یونجه بسته بندی شده را نذر آهوان پناهگاه حیات وحش موته کرد .

این کشاورز نخستین خیر زیست محیطی است که بر اساس باورهای دینی اقدام به نذر علوفه برای آهوان کرده است .

وی که نیت خود از این نذر را بازیابی سلامت یکی از اعضای خانواده اش عنوان کرده، انگیزه این اقدام را خشکسالی طبیعت و کمبود علوفه در پناهگاه موته عنوان کرده است .

پناهگاه حیات وحش موته در گستره ای حدود 205 هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان قرار دارد .

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی در جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است و جاده آسفالته اصفهان ـ شیراز از کناره شمالی و غربی آن میگذرد. مساحت این پارک ملی کلاه قاضی 47,262 هکتار و مساحت پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی 3,574 هکتار می باشد .

ارتفاع این منطقه بین 1650 تا 2530 متر (از سطح دریا) متفاوت است به علاوه وجود چشمه های آب گوارا در هرچه غنی تر نمودن این منطقه، نقش بسزایی ایفا نموده اقلیم این منطقه گرم و خشک می باشد .

در این منطقه تاکنون 252 گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است .

از حیات وحش این منطقه می توان به پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، کل و بز، قوچ و میش، آهو، انواع پرندگان شکاری، انواع پرستو، چکاوک، چکچک، کبک و تیهو اشاره کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید