۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81682957
T T
۰ نفر
نماينده زابل در مجلس: كارگروهي براي رسيدگي به مشكلات مردم تشكيل شود

تهران- ايرنا- نماينده مردم زابل، زهك و هيرمند در مجلس شوراي اسلامي از رييس جمهوري تقاضا كرد به وزرا دستور دهد كارگروهي را براي رسيدگي به مشكلات مردم استان سيستان و بلوچستان تشكيل دهند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، حليمه عالي در نطق ميان دستور جلسه علني روز سه شنبه مجلس ضمن تشكر از تيم مذاكره كننده هسته‌اي براي دفاع از حقوق حقه ملت ايران در برابر زياده‌خواهي‌هاي قدرت‌هاي زورگو خطاب به رياست جمهوري، افزود: آقاي روحاني دولت در سال سوم خدمت خود قرار گرفته و به گفته حضرت علي(ع) فرصت‌ها همچون ابر بهاري مي‌گذرند اين درحالي است كه پيش از 15 ماه از سفر جنابعالي به سيستان مي‌گذرد و مشكلات مردم اين استان باقي است.

وي همچنين به تصويب انتقال آب با لوله با عنايات رهبرمعظم انقلاب و دستور رييس جمهوري در اين زمينه اشاره كرد و گفت: قرار بود اين مهم طي 3 سال محقق شود اما با دخالت‌هاي سليقه‌اي پيشرفت چنداني نداشته‌ است.

نماينده مردم زابل، زهك و هيرمند در مجلس با بيان اين كه مردم نبايد تاوان سوءمديريت‌ها را پرداخت كنند، از وزير امور خارجه تقاضا كرد: پيگيري‌هاي لازم را براي حقآبه سيستان و درياچه هامون انجام دهد تا بار ديگر شاهد شكوفايي منطقه و اميد به زندگي در مردم سيستان باشيم.

عالي خطاب به چيت چيان نيز اظهارداشت: جناب آقاي وزيرنيرو آيا مي‌دانيد كه در هفته گذشته 4 روز درجه حرارت شهر ما بالاي 50 درجه بود؟ اگرچه هواشناسي اعلام دقيقي نداشت اما در اين شرايط نوسانات آب و برق خسارات جاني و مالي به بارآورد و آيا خودتان حاضر هستيد در شرايط فوق تنها يك هفته در سيستان زندگي كنيد؟

وي با طرح اين سوال كه آب سيستان وابسته به غيراست و مسوولان با چه منطقي تصميم انتقال آب از زابل به زاهدان گرفته‌اند؟، افزود: سيستان كه خود به دليل خشكسالي در حال خالي شدن از سكنه است چرا سهميه آب آن بايد جاي ديگري صرف شود؟

وي از وزير نيرو خواست تا هرچه سريع تر طرح لوله دوم انتقال آب را كه در دست اجرا است، متوقف كند.

نماينده مردم زابل، زهك و هيرمند در مجلس همچنين خطاب به وزير كشاورزي گفت: با اين شيوه مديريتي شما طرح لوله‌كشي آب به مزارع كشاورزي چه زمان به نتيجه مي‌رسد؟ در حالي كه شرايط ژنتيكي، دامي و كشاورزي منطقه سيستان منحصر به فرد است.

عالي ادامه داد: بدليل خشكسالي‌هاي پياپي و ضعف عملكرد دستگاه‌هاي مربوطه به خصوص مركز تحقيقات منابع طبيعي، امور دام و پژوهشكده‌هاي كشاورزي و تالار هامون دانشگاه، اين مناطق منحصر به فرد در حال انقراض است.



* رهاسازي ديرهنگام و توزيع ناعادلانه آب

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس همچنين در نطق خود خواستار برخورد با مديران ناكارآمد شد و گفت: رهاسازي ديرهنگام و توزيع ناعادلانه آب و عدم تقبل بيمه به لحاظ زماني باعث ايجاد خسارات مضاعف شده، همچنين پرداخت نامناسب خسارات توسط بيمه، نارضايتي كشاورزان را بدنبال داشته است بنابراين درخواست مي‌شود براي حل مشكلات خود برنامه‌ريزي شود.

عالي با طرح اين سوال از وزيرصنعت، معدن و تجارت كه چند كارگاه و كارخانه را در سيستان فعال كرده‌ايد؟، افزود: بهتراست به جاي شعار و وعده، برنامه‌هاي اجرا شده را به مردم نشان دهيد.

وي خطاب به مسوولان كار، جوانان و امورزنان و خانواده هم گفت: بدانيد كه به دليل كاهش رشد جمعيت، افزايش طلاق و با توجه به اين كه ريشه مشكلات در بيكاري است، آيا در جهت اشغال جوانان، تشويق به ازدواج و فرزندآوري آن‌ها چقدر موفق بوده‌ايد؟

نماينده مردم زابل، زهك و هيرمند در مجلس با بيان اين كه براي حمايت از زنان بد سرپرست خانواده و بي‌سرپرست چه اقداماتي اجرايي شده است، افزود: چرا استخدامي‌ها براساس شايسته‌سالاري نيست و از بانوان تحصيلكرده و توانمند حمايت نمي‌شود.

سيام. 9136 ** 1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست