۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰:۰۵
کد خبر: 82384844
T T
۰ نفر
27 درصد واحدهاي راكد كشور موفق به عقد قرارداد براي دريافت تسهيلات شده اند

كرمانشاه- ايرنا- وزير جهاد كشاورزي و مسوول معين اقتصاد مقاومتي استان كرمانشاه، گفت: 27 درصد از كل طرح ها و واحدهاي راكد صنعتي و كشاورزي در كشور موفق به عقد قرارداد با بانك ها براي دريافت تسهيلات شده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود حجتي شامگاه پنجشنبه در نشست شوراي اقتصاد مقاومتي استان كرمانشاه كه در سرسراي شهداي دولت استانداري برگزار شد، اظهار كرد: تاكنون 33 هزار و 397 واحد صنعتي و كشاورزي راكد به بانك ها در سطح كشور معرفي شده اند كه با هشت هزار و 952 مورد آن ها كه 27 درصد كل واحدها را شامل مي شود عقد قرارداد شده است.
وي افزود: اين در حاليست كه در استان كرمانشاه از 537 مورد ارجاع شده به بانك ها، تنها با 69 مورد آن براي پرداخت تسهيلات عقد قرارداد شده كه شامل 14 درصد كل واحدها مي شود.
حجتي با بيان اينكه عملكرد پرداخت تسهيلات به واحدهاي راكد استان از ميانگين كشوري كمتر است، از بانك هاي استان خواست تا در اين خصوص همكاري بيشتري داشته باشند.
وزير جهاد كشاورزي در ادامه با بيان اينكه احياي واحدهاي راكد توليدي مي تواند اقتصاد كشور را شكوفا كند، افزود: به جريان افتادن سرمايه هاي راكد و ايجاد اشتغال از جمله مزاياي فعال كردن واحدهاي تعطيل شده است.
وي با مهم ارزيابي كردن بحث اقتصاد مقاومتي، به اجراي طرح هاي ملي و استاني اين طرح در كرمانشاه اشاره و اظهار كرد: ممكن است اجراي برخي اين طرح ها با موانع و مشكلاتي همراه باشد كه البته مي توان با درايت و مديريت رفع شوند.
حجتي ادامه داد: بخش عمده اي از اين مشكلات با درايت استاندار كاردان كرمانشاه و همچنين همكاري خوب دستگاه هاي اجرايي در داخل خود استان قابل حل است.
مسوول معين اقتصاد مقاومتي استان كرمانشاه در كشور همچنين از اعلام آمادگي اين ستاد در تهران براي حل و فصل مشكلات عديده اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي خبر داد و گفت: دبيرخانه ما آماده دريافت مشكلات استان كرمانشاه است.
وي تاكيد كرد: دولت به صورت جدي عزم خود را جزم كرده تا بحث اقتصاد مقاومتي كه بسيار مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب هم قرار دارد، به سرانجام برساند.
حجتي در بخش ديگري از سخنانش به عملكرد مناسب دولت براي ثبات بخشي به اقتصاد و بهبود اوضاع كشور در حوزه هاي مختلف نيز اشاره كرد و گفت: كاهش تورم 40 درصدي به حدود 10 درصد نمونه اي از تلاش هاي موفق دولت بوده است.
وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: دولت و دستگاه ديپلماسي با تلاش هاي فراوان و حمايت رهبري موفق به توافق با قدرت هاي جهاني تحت عنوان برجام شد، هرچند اين توافق با انتقادهايي در داخل روبرو شده اما خوب است بدانيم حداقل دستاورد آن تعليق و رفع قطعنامه هاي ضد ايراني بود كه در دولت گذشته بر ملت ايران تحميل شد.
وي با بيان اينكه مذاكرات هسته اي در واقع نوعي توافق برد- برد براي طرفين بود، گفت: در پي اين توافق بسياري از كشورها كه با ايران قطع رابطه كرده بودند دوباره خواهان برقراري ارتباط با كشورمان شدند.
حجتي در پايان و با بيان اينكه ايران روند خوبي در پيش گرفته و وضعيت اقتصادي باثباتي را پيدا كرده، گفت: بايد مواظب برخي عكس العمل هاي احساسي در داخل باشيم.
استاندار كرمانشاه نيز در اين نشست با انتقاد از نحوه پرداخت تسهيلات به واحدهاي راكد صنعتي و كشاورزي در استان، عملكرد برخي بانك ها را در اين خصوص ضعيف برشمرد.
اسدالله رازاني اظهار كرد: در اين جلسه نارضايتي خود را از عملكرد برخي بانك ها اعلام و مراتب را به بانك مركزي اطلاع خواهم داد.
وي افزود: برخي بانك هاي استان در پرداخت تسهيلات به واحدهاي راكد صنعتي در رتبه هاي آخر كشور قرار دارند و لازم است تا پايان سال عملكرد خود را بهبود بخشند.
رازاني ادامه داد: مديريت استان كرمانشاه تا پايان سال موضوع اقتصاد مقاومتي و راه اندازي واحدهاي راكد صنعتي را جدي تر دنبال خواهد كرد تا شاهد وضعيت بهتري اقتصادي باشيم.
استاندار كرمانشاه در ادامه ضمن تسليت درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني، وي را ياور راستين انقلاب، امام و رهبري دانست و گفت: ايشان نقش بسزايي در پيروزي انقلاب داشت.
وي خاطرنشان كرد: مرحوم هاشمي رفسنجاني چه در قامت رئيس مجلس و چه در قامت رئيس جمهور منشاء خدمات بيشماري بود و ملت قدرشناس ايران هرگز آن همه تلاش مخلصانه را از ياد نخواهند برد.
رازاني در پايان ضمن قدرداني از ملت شريف ايران براي بدرقه باشكوه حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: در سراسر استان مراسم باشكوهي برگزار شد و مردم قدرشناس كرمانشاه ياد و خاطره آن عزيز سفر كرده به عرش را گرامي داشتند.
8066/7458 / 3404**خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده: محسن اسماعيلي
۰ نفر