۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82024602
T T
۰ نفر
سرمای بهاره 135 میلیارد ریال خسارت به باغ های كشاورزی ساوه  وارد كرد

ساوه-ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساوه گفت: سرمای هوا در روزهای آغازین بهار حدود 135 میلیارد ریال خسارت به باغ های ساوه وارد كرد.

حسن شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع به بیش از یك هزار و 535 هكتار از باغ ها خسارت ساوه وارد شده و بیشترین میزان خسارت مربوط به میوه های سردرختی است .
وی ادامه داد: بیشترین میزان خسارت در میان میوه های سردرختی ساوه به باغ های گردو، بادام، گوجه سبز و زردآلوی شهرستان وارد شده است.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساوه بیان كرد: 150 هكتار از باغات گوجه سبز و 50 هكتار از باغات زرد آلوی ساوه بر سرما دچار خسارت شده است.
وی گفت: بیشترین میزان خسارت سرمای بهاره به باغ های بخش نوبران و بخش مركزی شهرستان ساوه وارد شده است.
شریفی اظهار كرد: جاری شدن سیل و ورود به استخرهای پرورش آبزیان در بخشی از نقاط شهرستان ساوه نیز به 53 هزار و 300 قطعه ماهی به میزان 398 میلیون ریال خسارت وارد كرده است.
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ساوه اضافه كرد: با توجه به تجربه سال های پیشین، بیمه محصولات كشاورزی یكی از راهكارهای جبران خسارت سرمای بهاره است.
وی عنوان كرد: 338 قطعه دام شهرستان ساوه نیز بر اثر تب برفكی از بین رفت كه خسارتی بالغ بر 340 میلیون ریال به دامداران ساوجی وارد كرد.
شهرستان ساوه با جمعیت بیش از 260 هزار نفر یكی از قطب های كشاورزی استان مركزی است.

***خسارت 110میلیارد ریالی باغ های زرندیه در سرمای بهار
مدیر جهاد كشاورزی زرندیه نیز گفت: خسارت ناشی از سرما زده گی به باغ های این شهرستان بیش از 110میلیارد ریال تخمین زده شده است.
احمد قره بیگلو در گفت و گو با ایرنا گفت: سرمازدگی و كاهش دمای هوا تا منفی چهار درجه سبب شد تا محصولات باغی شهرستان زرندیه در نیمه نخست فروردین ماه آسیب جدی ببیند.
وی افزود: محصولات باغی و سردرختی این شهرستان همچون بادام، هلو، گردو، سیب، شلیل، زردآلو، قیسی، آلو و انگور در سرمای بهاره امسال با خسارت مواجه شدند.
قره بیگلو اضافه كرد: بر اثر سرمای شدید اندام های رویشی درختان شامل گل و برخی میوه ها نابوده شده است.
مدیر جهاد كشاورزی زرندیه اظهار كرد: با بررسی های انجام شده سطح خسارت ناشی از سرما زدگی در باغ های این شهرستان دو هزار و 25هكتار بوده كه بین پانزده تا هشتاد درصد خسارت دیده است.
وی گفت: بر اساس برآوردهای میدانی حدود دو هزار و 699 تن از محصولات كشاورزی باغی زرندیه دچار سرما زدگی شده است.
شهرستان زرندیه به مركزیت شهر مامونیه یكی از قطب های كشاورزی وصنعتی استان مركزی است كه محصول پسته آن از شهرت جهانی برخوردار است.
7108/3075/6012

سرخط اخبار استان‌ها