جهادكشاورزي گام هاي اساسي درمسير خودكفايي كشور برداشته است

بجنورد - ايرنا - استاندار خراسان شمالي با صدور پيامي به مناسبت روز جهاد كشاورزي و با تبريك اين روز به دست اندركارن حوزه كشاورزي گفت: جهاد كشاورزي گام هاي اساسي را در مسير خودكفايي و امنيت غذايي در كشور برداشته است.

به گزارش ايرنا در پيام سيدعلي اكبر پرويزي آمده است: جهاد سازندگي از جمله اولين نهادهاي انقلابي بود كه به فرمان بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) در فاصله چند ماه از پيروزي انقلاب اسلامي با هدف انتقال نسيم روح بخش انقلاب به مردم محروم و كمك به توسعه مناطق روستايي پا به عرصه حيات گذاشت .
اين نهاد مقدس در طول حيات خود با بكارگيري نيروهاي داوطلب مردمي و در سايه فرهنگ انقلابي همراه با شور و نشاط وخدمت به مردم روستايي ، توانسته نقش بسيار موثري در فرآيند توجه همه جانبه به مناطق روستايي و عشايري كشور ايفا كند.
با شروع جنگ تحميلي جهاد سازندگي همراه با رزمندگان و در پشتيباني از آنها نيز حماسه آفريد و با پايان يافتن جنگ تحميلي و شروع دوران سازندگي در جهت عمران و آباداني كشور فعاليت كرد.
وي درپيام خود خاطر نشان كرده است: اين نهاد انقلابي پس از ادغام و تشكيل وزارت جهادكشاورزي نيز با بكارگيري متناسب پتانسيل هاي بخش كشاورزي در كشور توانسته است در جهت ارتقاي سطح كيفي و كمي توليدات كشاورزي گام هاي اساسي برداشته وكشور را در مسير خودكفايي و امنيت غذايي هدايت كند.
/7189/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها