بی مهری واردات تیلاپیا بر سر تولیدکنندگان قزل‌آلا سایه انداخت

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: افزایش حجم واردات بی‌رویه و بی‌کیفیت ماهیان تیلاپیا منجر به کاهش قیمت قزل‌آلا در هفته‌‌های اخیر شده است.

بی‌مهری واردات تیلاپیا بر سر تولیدکنندگان قزل‌آلا سایه انداختارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش قیمت قزل‌آلا اظهار داشت: افزایش حجم واردات بی‌رویه و بی‌کیفیت ماهیان تیلاپیا از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت قزل‌آلا در هفته اخیر است.

وی افزود: کاهش قیمت قزل‌آلا تأثیر مستقیمی بر تولید دارد زیرا این امر علاوه بر عدم رقابت تولیدکنندگان در بازار موجب به خطر افتادن اقتصاد مولد و پایدار خواهد شد.

قاسمی در ادامه گفت: بنده معتقدم مسئولان امر باید محصولات شیلاتی را همانند سایر محصولات کشاورزی با اعمال تعرفه وارداتی حمایت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان یادآور شد: در واقع بیشترین حجم ماهیان تیلاپیا از کشور چین با تعرفه چهار درصدی وارد شده این در حالی است که میگوی ایرانی با تعرفه 18 درصدی به چین صادر می‌شود و از همین رو لازم است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تعرفه واردات این ماهیان که ارزش غذایی چندانی ندارد را افزایش دهند یا به عبارتی تعرفه صادرات میگو را کاهش دهند.

گفتنی است که وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند تنظیم بازار را به درستی انجام دهد و به همین خاطر بایستی این امر در اختیار وزارت بازرگانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار