• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95120100611
  • خبرنگار : 71234

انتقاد حاجی دلیگانی از اجرایی نشدن قانون بخشودگی جرایم وام‌های کمتر از 100 میلیون تومان

انتقاد حاجی دلیگانی از اجرایی نشدن قانون بخشودگی جرایم وام‌های کمتر از 100 میلیون تومان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تذکری نسبت به اجرایی نشدن قانون بخشودگی وام های زیر صد میلیون تومان در بخش تولید و کشاورزی انتقاد کرد و بر لزوم پیگیری مجلس برای اجرایی شدن این قانون تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسین علی حاجی دلیگانی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: بیش از ۴ ماه از تصویب اصلاح لایحه قانون ۹۵ می گذرد در این قانون تصویب شد که دولت جریمه وام های زیر صد میلیون تومان در بخش تولید و کشاورزی را تامین کند و اصل این وام ها توسط بدهکاران به بانک ها پرداخت شود که هنوز بانک مرکزی این حکم را اجرایی نکرده است.

وی افزود: این اتفاق در حالی افتاده که مبلغ کل وام ها ۲۵۰ هزار میلیارد تومان و کل سود و جریمه آن ۴۰ هزار میلیارد تومان است. قرار بود دولت 10 هزار میلیارد تومان آن را تامین کند که هنوز این تعهد اجرایی نشده است و در این شرایط معاون بانک مرکزی به نادرستی می گوید اگر این پول جریمه و سود توسط دولت تامین شود، منجر به افزایش نقدینگی خواهد شد.

وی افزود:‌ در شرایطی که این مصوبه تا پایان اسفندماه قابل اجرا است لازم است مجلس پیگیری های لازم را انجام دهد.

نماینده شاهین شهر همچنین در تذکری دیگر گفت:‌ برخی از دستگاه ها همچون پست بانک به حساب روستاییان دست درازی می کنند و پست بانک بدون اطلاع از حساب تعداد زیادی از روستاییان 10  هزار تومان بابت خدمات پیامکی برداشت کرده در حالی که بسیاری از آن‌ها در خواست چنین خدماتی را نداشته و یا اصلا تلفن همراه ندارند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این پول ها برای ارائه خدماتی همچون کارمزدبدون اطلاع افراد برداشت شده حال اگر آن‌ها خودشان بخواهند ۱۰ تا پیامک بفرستند ۸۰ تومان نه ۱۰ هزار تومان باید پرداخت کنند این میزان پول از حساب افراد و خانواده هایی برداشت شده که بعضا از لحاظ مالی در مضیقه هستند. این دست درازی درست نیست و مجلس باید رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به این دو تذکر گفت: کمیسیون اقتصادی موضوع بخشودگی وام ها را پیگیری کرد و دولت نیز اخیرا تصویب نمود ولی باز هم از کمیسیون اقتصادی می خواهم این موضوع را پیگیری کند. در مورد پست بانک لازم است کمیسیون اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha