فرهنگ‌ سازي براي مصرف توليدات دانش‌ بنيان ضرورتي انكارناپذير است

اراك - ايرنا - نماينده مردم شازند و عضو كميسيون كشاورزي در مجلس شوراي اسلامي گفت: فرهنگ‌ سازي براي مصرف توليدات دانش‌بنيان ضرورتي انكارناپذير است.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي علي ابراهيمي، كشاورزي را در مبادلات و استقلال اقتصادي جوامع امري ضروري دانست و افزود: شركت‌هاي دانش‌ بنيان يكي از ارزشمند ترين راهكارهاي به‌ كارگيري انديشه نخبگان است.
وي بيان كرد: جامعه نخبگان بايد به تدريج در موضوعات مديريتي پررنگ وارد شود و شركت‌هاي دانش‌بنيان بستر مناسبي براي اين مهم به شمار مي رود.
عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان در بازار واقعي مصرف امري ضروري است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
ابراهيمي عنوان كرد: تنظيم بازار، جلوگيري از ورود قاچاق و معرفي توليدات شركت‌هاي دانش‌بنيان از جمله اقداماتي است كه مي‌تواند سبب گسترش و رونق بيشتر اين شركت‌ها شود.
وي يادآور شد: برخي كالاها و خدمات شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني از استقبال گسترده اي در بازارهاي خارجي برخوردار است.
نماينده مردم شازند در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: امروز كشاورزي يكي از اركان مهم اقتصاد جهان است به ‌طوري كه هيچ كشوري بدون تامين مواد غذايي مورد نياز جامعه، نمي تواند مدعي اقتصاد پايدار و پويا باشد.
ابراهيمي گفت: حمايت از بخش كشاورزي و بهره گيري بيشتر از مزيت هاي اين بخش امري ضروري است اما حمايت تنها به معناي پرداخت تسهيلات مالي براي اين بخش نيست، بلكه در گام نخست بايد مالكيت اراضي كشاورزي شفاف شود تا بخش‌خصوصي براي ورود جدي به اين حوزه و تزريق سرمايه، انگيزه و رغبت بيشتري داشته باشد.
وي اظهار كرد: رهايي از اقتصاد نفتي و جلوگيري از خام ‌فروشي از ديگر مواردي است كه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
شركت دانش بنيان شركت يا موسسه اي خصوصي يا تعاوني است كه به منظور هم افزايي علم و ثروت، توسعه ي اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوري و تجاري سازي نتايج تحقيق و توسعه شامل طراحي و توليد كالا و خدمات در حوز ه فناوري هاي برتر و با ارزش افزوده فراوان، به ويژه در توليد نرم افزارهاي مربوط تشكيل مي شود.
استان مركزي با وجود صنعتي بودن جزء 10 استان نخست كشور در بخش كشاورزي است كه 90 هزار بهره بردار شامل 10 درصد شاغلان استان و دو و يك دهم درصد كشور در بخش كشاورزي اين فعال هستند.
670 هزار هكتار اراضي باغي و كشاورزي در استان مركزي وجوددارد و سه درصد توليدات كشاورزي از استان مركزي است كه يك و دو دهم درصد توليدات كشاورزي مازاد بر نياز استان به ساير مناطق ارسال مي شود.
1955/3075/خبرنگار: مهدي عظيمي** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني

سرخط اخبار استان‌ها