۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82472544
T T
۰ نفر

كشف 3 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد

۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82472544
كشف 3 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد

مهاباد- ایرنا- كارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، سه تن انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف به ارزش 150 میلیون ریال در این شهرستان كشف و ضبط شد.

قاسم امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: از این مقدار مواد غذایی كشف شده یك تن پنیر سنتی فاسد به ارزش 50 میلیون ریال است.
وی اضافه كرد: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته توقیف شده در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان و مسافران را به خطر بیندازد.
امینی همچنین بیان كرد: 22 نفر بازرس در قالب تیم های 2 نفره تا كنون 2800 نفر ساعت كار نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترك با ادارات فرمانداری، اصناف، دامپزشكی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حكومتی، گردشگری، شهرداری و نیروی انتظامی را انجام دادند.
وی افزود: تا كنون با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از 2800مورد بازرسی از اماكن عمومی و مراكز عرضه مواد غذایی، اماكن بین راهی و جایگاه های عرضه سوخت، غار آبی سهولان و پارك ها و اماكن تفریحی و پایانه های مسافربری بازدید به عمل آمده است.
وی همچنین از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون شرایط 9 گانه بسته بندی شده و تاریخ گذشته خودداری كنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای 190 یا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.
شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس كارخانه تولید كننده ، شماره پروانه (ساخت یا كد بهداشتی)، سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری، تركیب و فرمول فرآورده و جمله ساخت ایران است.
طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از اول اسفند ماه همزمان با كل كشور آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 1396 ادامه خواهد داشت.
مهمترین اخبار ایرنای كشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت كنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد

سرخط اخبار استان‌ها