کد خبر: ۱۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 11
شفا آنلاین>تغذیه>عده ای در ماه رمضان نگران رژیم غذایی خود هستند. نگران اینکه مبادا کاهش وزن انها با شکست روبرو شود یا اینکه چگونه در وعده های سحر یا افطار چیزی میل کنند.
به گزارش شفا آنلاین،در این مقاله سعی کردیم توصیه هایی را برای رژیم لاغری درماه رمضان برایتان بیان کنیم.

نکاتی درباره رژیم لاغری درماه رمضان

نکته مهم در رژیم لاغری درماه رمضان آنست که وعده سحر را حذف نکنید. چون خالی ماندن معده در مدت طولانی برای دستگاه گوارشتان بسیار مضر است و خطرات زیادی دارد. این خطرات میتواند شامل زخم معده، معده درد ، سوزش معده یا .. باشد. بنابراین همان چیزی که قبلا در ناهار خود میخوردید باید در وعده سحر خود بگنجانید.

در رژیم غذایی در ماه رمضان سعی کنید از غذاهای فیبردار استفاده کنید. سبزیجات یکی از مهم ترین مواد فیبردار است. مواد فیبردار آب زیادی دارندو باعث می شوند در طول روز کمتر تشنه شوید. همچنین اشتهای انسان را میگیردو شخص کمتر گرسنه می شود. همینطور که در روزهای غیر ماه مبارک می گویند قبل هر غذا مواد فیبر دار بخورید تا اشتهایتان کم شود.

همچنین میوه هایی را که در روزهای عادی میخوردید در وعده های سحر و وعده شام قرار دهید. میوه ها دارای قند مرکب هستند که دیر جذب می شود و سبب می شود قندخونتان طی ایام روزه داری ثابت باشد.

برای وعده افطار باید یاداوری کنیم که همان چیزی که صبحانه میخوردید در وعده افطار بگنجانید. مثل ابجوش، چای، نان و پنیر، شیر گرم یا … . بعد از افطار کمی وقفه به معده خود بدهید. سپس آن چیزی که قبلا به عنوان شام میل میکردید اکنون نیز به عنوان شام مصرف کنید.کسانی که قصد کاهش وزن دارند میتوانند وعده شام را حذف کنند. یعنی شب با نان پنیر و چای افطار کرده و در سحر سحری میل بکنند.

در اینجا متوجه شدید که چیزی به وعده غذایی تان اضافه نشده و رژیم غذایی تان پابرجست. فقط ممکن است زمان آن جابجا شده باشد. و در رژیم غذایی مجموع کالری مصرفی مهم است نه زمان آن .

همچنین بهتر است عین قبل فعالیت بدنی هم داشته باشید( رژیم لاغری درماه رمضان ). پیشنهاد میکنیم این فعالیت را بعد افطار انجام دهید. چون در طول روز ممکن است منجر به ضعف بدن و تشنگی و گرسنگی شود و به شما فشار آورد. البته فعالیت بدنی تان آهسته و پیوسته باشد. این عمل منجر به به حرکت در اوردن دستگاه گوارش شده و به هضم غذایی تان کمک میکند. همچنین سعی کنید مواد شیرین مثل شله زرد، بامیه و .. کمتر مصرف کنید. چون این مواد هم وزنتان را بالا میبرد هم تشنگی تان را در طی روز افزایش می دهد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: