۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82691674
T T
۰ نفر
اعتراض فرماندار ميانه به شيوه توزيع آب سد شهريار

تبريز- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ميانه نسبت به مصوبه كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در خصوص شيوه توزيع آب سد شهريار اعتراض كرد.

به گزارش ايرنا، حميد شكري روز سه شنبه در جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان با تاكيد بر اينكه شهرستان ميانه اين مصوبه را به رسميت نمي شناسد از آب منطقه اي استان خواست تا به اين مصوبه كه از واگذاري سد شهريار به شركت آب استان زنجان خبر مي دهد واكنش نشان دهد.
وي با بيان اينكه سد شهريار با 700 ميليون متر مكعب ظرفيت بايد نياز آبي 12 هزار هكتاري اراضي اين شهرستان را تامين كند و پس از برداشت ميزان حقآبه مسلم شهرستان به توزيع مابقي آن اقدام شود، افزود: ما اجازه نخواهيم داد سدهاي شهرستان و نحوه توزيع آب آنها بدون توجه به نيازهاي شهرستان در جاهاي ديگر تصميم گيري شود.
فرماندار ميانه در ادامه در خصوص سد آيدوغموش هم گفت: امسال از حجم راكد آب اين سد بدون هماهنگي شهرستان به حوزه خارج از استان آب واگذار شد كه اين امر با توجه به توسعه پاياب سد آيدوغموش از سال آينده مقدور نخواهد بود.
فرماندار ميانه با اشاره به اينكه توسعه كشاورزي مدرن و تجهيز اراضي به سامانه هاي آبياري تحت فشار با استقبال زياد مردم شهرستان مواجه است، اعلام كرد: بيش از يكهزار و 100 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان به سامانه هاي نوين آبياري مجهز شده و 2 هزار هكتار در دست اجراست.
سد شهريار در ۳۵ كيلومتري شهرستان ميانه و بر روي رودخانه قزل اوزن، علاوه بر تأمين نياز آب كشاورزي و صنعتي استان‌هاي آذربايجان شرقي،آذربايجان غربي و گيلان، با هدف توليد نيرو احداث شده است.
حوضه آبريز سد شهريار از هفت زيرحوضه، به نام هاي رودخانه قزل اوزن، زنجان رود، آجي چاي، گرمي چاي، شهرچاي، قرنقو و آيدوغموش تشكيل شده است.
خبرنگار: غلامي ** انتشار: رستگار
7231/6183

سرخط اخبار استان‌ها