۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82432636
T T
۰ نفر
اختصاص 25 ميليارد ريال اعتبار براي گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي گيلانغرب

قصرشيرين- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي گيلانغرب از اختصاص 25 ميليارد ريال اعتبار براي گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي اين شهرستان خبر داد.

سعيد حيدرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اعتبار از محل اعتبارات خط چهار مكانيزاسيون سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه و در قالب تسهيلات بانكي مناسب با عامليت بانك كشاورزي براي 17 واحد مرغداري صنعتي و واحدهاي گاوداري صنعتي در نظر گرفته شده است.
وي اظهار كرد: متصديان اين واحدها ظرف مدت 10 روز مهلت با تكميل مدارك لازم نسبت به انعقاد قرارداد با شركت گاز براي تبديل سوخت مصرفي واحدهاي ياد شده از نفت گاز به گاز مايع اقدام كنند.
وي بيان كرد: با توجه به حجم فعاليت واحدهاي صنعتي مرغداري و گاوداري در اين شهرستان، بيشترين تسهيلات در نظر گرفته شده در سطح استان پس از شهرستان هاي كرمانشاه و اسلام آباد به گيلانغرب اختصاص يافته است.
مدير جهاد كشاورزي گيلانغرب ادامه داد: بهره بردارن اين واحدها با توجه به توجيه اقتصادي مناسب اجراي اين طرح در افزايش درآمد آنها و همچنين اخطاريه هاي مداوم شركت پخش فرآورده هاي نفتي مبني بر قطع سهيميه سوخت واحدهاي صنعتي ، بايد از فرصت ايجاد شده استفاده كنند.
حيدرپور گفت: اجراي اين طرح علاوه بر بهينه سازي مصرف سوخت واحدهاي توليدي، كاهش هزينه هاي سوخت مصرفي آن ها را نيز به دنبال خواهد داشت و مجريان طرح ها ديگر مجبور نخواهند شد مازاد سوخت مصرفي را با توجه به سهميه تعيين شده كنوني از طريق آزاد تهيه كنند ضمن اينكه متضمن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي نيز خواهد بود.
وي اولويت اجراي طرح گازرساني به واحدهاي توليدي و صنعتي را خارج از بافت روستا بيان كرد و افزود: هم اكنون 30 واحد صنعتي و 47 واحد سنتي مرغداري با توليد ساليانه چهار هزار و 520 تن گوشت مرغ و در بخش گاوداري ها نيز پنج واحد صنعتي بزرگ و 593 واحد سنتي در مجموع با 12 هزار و 750 راس دام سنگين در گيلانغرب فعاليت دارند كه سالانه چهار هزار و 500 تن گوشت قرمز و 10هزار و 750 تن شير مصرفي استان را تامين مي كنند.
گيلانغرب در غرب كرمانشاه بيش از 72 هزار تن جمعيت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها