۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۶

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان:

فعالان اقتصادی بازار سرمایه را جایگزین بانک‌ها کنند

فعالان اقتصادی بازار سرمایه را جایگزین بانک‌ها کنند

اصفهان- رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فعالان اقتصادی لازم است که بازار سرمایه را جایگزین بانک‌ها برای تامین مالی خود قرار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم علی جباری ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیر عملیات سرمایه مدیریت دارایی مرکزی اظهار داشت: تامین مالی از بانک ها عمده‌ترین روش تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

وی بیان داشت: بازار سرمایه و ابزارهای مالی برای فعالان اقتصادی به منظور تامین مالی کمتر شناخته شده است و این کمیسیون تلاش دارد با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی این ابزارها مالی را معرفی کند.

رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: تامین مالی همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی در فعالیت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی است.

وی بیان داشت: صکوک ابزار نوینی است که در کشورهای اسلامی به جای اوراق قرضه به کار گرفته می‌شود و در کشورهایی که دارای جمعیت مسلمان زیادی هستند، استفاده از ابزارهای مالی متعارف مانند اوراق قرضه، کارایی و مقبولیت ندارد.

جباری تصریح کرد: بر این اساس دولت‌ها و شرکت‌های اسلامی و یا شرکت‌های اسلامی فعال در کشورهای غیراسلامی که به دنبال تامین مالی و مدیریت بدهی خود هستند نیازمند یافتن جایگزین‌هایی مطابق با اصول اسلامی هستند.

کد خبر 2977767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha