مدیر بانک کشاورزی: ۱۹ هزار میلیارد ریال وام به کشاورزان آذربایجان شرقی پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی، شعب این بانک در سال ۹۷ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت به کشاورزان پرداخت کردند.

جواد محمودی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تسهیلات به ۹۵ هزار و ۸۶۸ متقاضی پرداخت شده است، افزود: مقدار این تسهیلات نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۱.۵ درصد افزایش یافته است. 
وی اظهار داشت: برای اولین بار ۷۲ درصد از کل تسهیلات پرداختی به تسهیلات سرمایه ای اختصاص یافت به طوری که این نسبت در سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بود.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی دلیل عمده این روند را پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی، جذب منابع صندوق توسعه ملی و محدود کردن پرداخت های خارج از بخش شعب شهری اعلام کرد.
محمودی، ادامه داد: در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده که این میزان نسبت به سال ۹۶ حدود ۱.۵ برابر رشد کرده است.
وی یادآوری کرد: این میزان تسهیلات برای تهیه یک هزار و ۲۰۵ دستگاه تراکتور، ۱۸ دستگاه کمباین، یک هزار و ۲۳۱ دستگاه ادوات کشاورزی و دنباله بند و ۸ دستگاه ماشین آلات کششی و تولیدی پرداخت شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات از محل منابع قراردادهای سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی، در سال گذشته حدود ۸ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال از اعتبارات این بخش به نفع فعالان استان تصویب و از این مقدار نیز حدود یک هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال عقد قرارداد و پرداخت شد.
محمودی، با اشاره به اینکه جذب اعتبار از این محل در سال ۹۷ بیش از ۱.۵ برابر نسبت به سال ۹۶ رشد داشت، ادامه داد: در سال گذشته برای طرح های اولویت دار مانند توسعه گلخانه ها ۶ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات تصویب شد اما تا پایان سال مبلغ ۱۵۲ میلیارد ریال منجر به عقد شد که تلاش می شود بقیه اعتبار مصوب در سال جاری منجر به عقد قرارداد شود.
وی گفت: در سال گذشته بانک کشاورزی در استان به منظور کمک به تشکیل بنیان خانواده به ۶ هزار و ۹۵۶ زوج معادل یک هزار و ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد که در مقایسه با سال ۹۶ بیش از ۱.۵ برابر رشد نشان می دهد. 
مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، یکی از عمده فعالیت های بانک در سال ۹۷ را پرداخت موفقیت آمیز تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح تا پایان سال یک هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی ۶ درصد پرداخت و یک هزار و ۱۱۹ طرح و کسب و کار کوچک با میزان فرصت اشتغال ۲ هزار و ۹۵۳ نفر اجرا شد. 
محمودی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از عوارض طبیعی در سال گذشته در اجرای بند «خ» تبصره ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه با وجود ابلاغ دستورالعمل در ماه های پایانی سال، سود و جریمه بدهی ۲۱ هزار و ۲۷۷ کشاورز خسارت دیده بخشوده و به مدت ۳ سال امهال شد.
وی گفت: برای سایر کشاورزان غیرمشمول نیز بسته حمایتی خاصی از سوی این بانک به شعب تابعه ابلاغ و مساعدت های لازم بعمل آمد.
محمودی اعلام کرد: در سال گذشته ۱۶ فقره املاک تملیک شده بانک به ارزش ۵۰ هزار و۲۹۱ میلیون ریال از طریق برگزاری مزایده عمومی به متقاضیان بخش خصوصی واگذار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1251406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =