۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82029382
T T
۰ نفر

توزيع چهار هزار تن كود شيميايي در آستانه اشرفيه

۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82029382
توزيع چهار هزار تن كود شيميايي در آستانه اشرفيه

رشت - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آستانه اشرفيه از توزيع چهار هزار تن انواع كودشيميايي بين كشاورزان اين شهرستان خبر داد.

گودرز كمال پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه توزيع اين ميزان كود از آذرماه سال گذشته در اين شهرستان آغاز شده ، افزود: تعداد شش شركت تعاوني روستائي ، شش شركت تعاوني توليدي و دو بخش خصوصي در زمينه توزيع كود شيميايي در اين شهرستان فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه توزيع انواع كود شيميايي اوره ، فسفات و پتاس در بين كشاورزان منطقه تا اواخر خردادماه امسال ادامه دارد افزود: اين شهرستان داراي شش هزار و 500 تن سهميه كود شيميايي است و هيچگونه مشكلي در زمينه توزيع آن در شهرستان وجود ندارد.
كمال پور در ادامه با اشاره به اينكه از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاكنون ،شخم اوليه در 65 درصد از اراضي زير كشت برنج اين شهرستان انجام شده است اظهار داشت: تاكنون در سه درصد از ارضي شاليكاري اين شهرستان نيز خزانه گيري صورت گرفته است.
وي سطح زير كشت اراضي برنج اين شهرستان را 23 هزار و 570 هكتار عنوان كرد و افزود: با توجه به روند موجود پيش بيني مي شود نشاء برنج در زمينهاي كشاورزي منطقه از اوايل ارديبهشت ماه آغاز شود.
وي با بيان اينكه اين شهرستان از 370 دستگاه نشاء گر برنج برخوردار است اظهار داشت: با توجه به اين تعداد ماشين نشاء گر برنج پيش بيني مي شود 80 درصد از زمينهاي زير كشت برنج اين شهرستان امسال بصورت مكانيزه نشاء شود.
كمال پور همچنين با اشاره به اينكه تعداد پنج بانك نشاء در سطح اين شهرستان فعاليت دارند يادآور شد: اين بانكهاي نشاء برنج آمادگي دارند تا از آغاز مراحل توليد شلتوك تا نشاء برنج با كشاورزان همكاري كنند.
شهرستان آستانه اشرفيه با بيش از 100 روستا در شرق استان گيلان قرار دارد و توليد برنج يكي از مهمترين محصولات كشاورزي اين منطقه به شمار مي رود.
7287/6070

سرخط اخبار استان‌ها