۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82431422
T T
۰ نفر
گام های موثر در مقابله با ریز گردها/طرح وزارت جهاد كشاورزی برای 20 هزار كانون فوق بحرانی

تهران- ایرنا- رییس سازمان حفاظت از محیط زیست می گوید با شناسایی كانون های گرد و غبار در استان خوزستان و تدوین راهكارهای اجرایی، گام های موثری برای مقابله با گرد و غبار برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معصومه ابتكار روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با وضعیت بحرانی در استان خوزستان افزود: وزیر جهاد كشاورزی و همكارانش امروز در خوزستان حضور دارند و در مورد اقدامات اجرایی برای كاهش عوارض گرد و غبار در سطح مناطقی كه قبلا شناسایی شدند، تصمیم گیری می كنند.
وی ادامه داد: دولت یازدهم كانون های گرد و غبار همه استان های كشور را شناسایی كرده كه این كار در حال حاضر به اتمام رسیده است، این موضوع باید با یك برنامه علمی، منسجم و با راهكارهای موثر انجام شود.
معاون رییس جمهوری یادآور شد: خوشبختانه در استان خوزستان شناسایی كانون ها گرد و غبار و همچنین تدوین راهكارهای اجرایی انجام شده و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.
وی گفت: علاوه بر كاری كه در سطح اراضی فوق بحرانی كانون های گرد و غبار توسط سازمان جنگل ها در خوزستان انجام شده است؛ در حال حاضر نیز وزیر جهاد كشاورزی طرحی را در دست اجرا دارد كه 20 هزار كانونی كه به شكل فوق بحرانی در شرایط وزش باد قرار می گیرد و تاثیر زیادی روی شهر اهواز دارد، مورد توجه قرار گیرد.
ابتكار افزود: امیدواریم با اقدامات سازمان جنگل ها و مراتع این كانون ها تثبیت شود و شدت فعالیت آن ها كاهش یابد.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای احیای تالاب های استان خوزستان نیز گفت: تالاب هورالعظیم به علت فعالیت غیرقانونی یك شركت نفتی در سال 1392 به طور كامل خشك و به یكی از كانون های گرد و غبار تبدیل شده بود.
ابتكار افزود: از ماه های اول دولت یازدهم مكاتبات درارتباط با ضرورت بازگشایی آب با وزیر نیرو و نفت شروع شد و در نهایت از اواسط سال 93 بازگشایی و حقابه تالاب هورالعظیم تامین شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد از این تالاب كه در ایران است، آبگیری شده و وضعیت خوبی دارد.
معاون رییس جمهوری گفت: در خصوص تالاب شادگان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و وضعیت خوبی دارد. چند طرح نیز در دست اقدام داریم كه وضعیت این تالاب بهتر از گذشته می شود.
ابتكار افزود: امیدواریم بتوانیم این مشكلات را با طرح ها و برنامه های در دست اجرا به حداقل برسانیم تا مردم با شرایط بهتری بتوانند در این استان زندگی كنند.
سیام*9254**1429
خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر