۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۴
کد خبر: 81866322
T T
۰ نفر
روسيه هدف صادراتي مهم اردبيل خواهد بود

اردبيل - ايرنا - دبير اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن و كشاورزي اردبيل گفت : كشور روسيه در شرايط كنوني مي تواند به عنوان هدف مهم صادرات انواع كالاها و فرآورده هاي استان اردبيل قرار بگيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حسين وثوقي ايراني روز شنبه در نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون 15 كشور به عنوان هدف صادراتي استان اردبيل شناسايي شده اند كه روسيه به عنوان يك كشور بزرگ مي تواند وارد كننده قسمت مهمي از كالاهاي مورد نياز خود از اين استان باشد.
وي اظهار كرد: صادرات انواع محصول ها و فرآورده هاي كشاورزي و دامي از استان اردبيل به روسيه و ساير كشورهاي شناسايي شده به عنوان هدف صادرات از اين استان مي تواند منجر به دگرگوني مثبت عظيم در اقتصاد و توسعه استان اردبيل شود.
وي با بيان اينكه اتاق بازرگاني و نيز مديريت ارشد استان اردبيل براي گسترش روابط تجاري با كشور روسيه مصمم هستند
گفت: براي اين منظور سفر هيات اقتصادي از استان اردبيل با سرپرستي استاندار اردبيل به كشور روسيه و شهر ولگاگراد براي ماه آينده برنامه ريزي شده است.
وي افزود: در اين سفر علاوه بر بررسي راههاي افزايش همكاري هاي تجاري و اقتصادي استان اردبيل با روسيه به احتمال زياد موضوع خواهر خواندگي دو شهر اردبيل و ولگاگراد نيز مطرح خواهد شد.
دبير اتاق بازرگاني اردبيل ظرفيت ها و قابليت هاي اين استان را فراوان و مختلف دانست و خاطرنشان كرد: با تاسف از حوزه گردشگري و توريسم در استان اردبيل بهره و نتيجه مفيد حاصل نمي شود.
وثوقي ايراني همچنين با اشاره به يك برآورد كارشناسانه كه سفر هر يك نفر توريست خارجي به يك شهر مي تواند منجر به ايجاد پنج فقره اشتغال شود افزود: مراجع رسمي ذيربط از حضور سالانه 9 ميليون نفر گردشگر داخلي و توريست خارجي در استان اردبيل سخن مي گويند.
وي ادامه داد: اگر درصد اندكي از اين رقم نيز به گردشگران و توريستان خارجي اختصاص داشته باشد بايد مشكل بيكاري در استان از سال ها قبل به شكل سريع برطرف و دگرگوني بزرگي در وضعيت اقتصادي منطقه ايجاد مي شد.
او گفت: اين نشان مي دهد كه از ظرفيت هاي سياحتي و گردشگري استان به درستي استفاده نمي شود و بايد براي اين منظور با همكاري ارگان هاي ذيربط و با بهره گيري از افكار نوين و ابتكاري برنامه ريزي شود.
دبير اتاق بازرگاني اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت اقتصادي كنوني كشور بيان كرد: بهبود فضاهاي كسب و كار و گسترش شركت هاي دانش بنيان از ماموريت هاي مهم اتاق بازرگاني است.
وثوقي ايراني افزود: در اتاق بازرگاني اردبيل نهايت تلاش را به كار گرفته ايم تا با همكاري با پارك علم و فن آوري به تجاري سازي ايده هاي دانش بنيان كمك كنيم.
وي همچنين يافتن بازراهاي مناسب براي توليدهاي شركت هاي دانش بنيان و نيز جذب سرمايه گذار همراه سرمايه اي و مالي براي شركت هاي دانش بنيان ، كمك به برپايي نمايشگاهها و بطور كلي سوق دادن افراد به سوي فعاليت هاي دانش بنيانانه را از ديگر برنامه هاي اين اتاق دانست.
6019/6018

سرخط اخبار استان‌ها