خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

واکنش وزیر بهداشت به تخلفات در صنایع غذایی

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۴۵

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه تخلفاتی در صنایع غذایی دیده می‌شود که با وضع قوانین مناسب می‌توان این تخلفات را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت در حاشیه جشنواره عمران سلامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آقای دکتر روحانی تاکید کردند طرح تحول سلامت در دولت یازدهم از مهم ترین طرح‌ها بوده است، اظهار کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم نیز طرح تحول سلامت از اولویت‌های مهم دولت باشد.

او با بیان اینکه تلاش دستگاه‌های دولتی برای حفظ سلامت مردم در دولت یازدهم بی‌سابقه بوده است، گفت: امیدواریم این تعهد سیاسی در دیگر بخش‌ها در سایه ارکان حکومت برای حل مشکلات ملی ایجاد شود، البته همراهی و همیاری همه دستگاه ها و ملت را نیز لازم داریم.

وزیر بهداشت درباره مهم‌ترین اولویت این وزارتخانه گفت: مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت استقرار نظام ارجاع است. اگر بخواهیم هزینه ها را کنترل کنیم، راهی جز اهمیت به بهداشت نداریم. خوشبختانه در این دولت زیرساخت‌های خوبی در حوزه سلامت ایجاد شده است. خانه های بهداشت نوسازی و بازسازی شدند همچنین 5 هزار خانه بهداشت جدید نیز ساخته شده و تعدادی هم در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم ظرف دو سال آینده از آنها بهره‌برداری کنیم.

هاشمی به دفترچه الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم دفترچه الکترونیک سلامت را برای همه افراد جامعه آماده کنیم. البته درصدی از کارها انجام شده اما امیدواریم بتوانیم تمام مراحل آن را طی کرده و این دفترچه الکترونیک در اختیار همه قرار گیرد. معتقدم کاهش هزینه ها و کاهش بار بیماری از طریق استقرار نظام ارجاع صورت می گیرد.

او خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای عملیاتی شدن برنامه‌هایش نیازمند همکاری سازمان برنامه و بودجه، بیمه‌ها و قوانین مشخصی است که مجلس برای پایدار کردن منابع تصویب کند چرا که وضع قوانین مناسب می‌تواند حقوق مردم را در حوزه سلامت تضمین کند. متاسفانه تخلفاتی در صنایع غذایی، آشامیدنی و امور بهداشتی دیده می‌شود که با وضع قوانین مناسب می توان این تخلفات را برطرف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز