۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82107692
T T
۰ نفر
مشاور وزیر جهاد كشاورزی: گندم در 6 میلیون هكتار كشت شد

آشخانه- ایرنا- مشاور وزیرجهاد كشاورزی و مجری طرح گندم از پیش بینی خرید تضمینی گندم به میزان10 میلیون تن در سال جاری خبر داد و گفت: امسال، 6 میلیون هكتار از زمین های كشاورزی به كشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

اسماعیل اسفندیاری پور روز جمعه در حاشیه بازید یك روزه از مزارع گندم و كلزای شهرستان مانه وسملقان به خبرنگار ایرنا اظهاركرد: با افزایش تولید گندم امسال نیاز به واردات این محصول نخواهیم داشت.
وی با اشاره به بازدیدهای به عمل آمده از مزارع گندم در خراسان شمالی تصریح كرد: مزارع آبی و دیم در این استان از شرایط مطلوبی برخورداراست.
وی خاطرنشان كرد: پیش بینی خرید گندم تضمینی به میزان 250 هزار در خراسان شمالی بخاطر اقدامات خوبی است كه كشاورزان با مشاركت جهادكشاورزی استان انجام داده اند.
وی در خصوص مزارع پی وی اس در خراسان شمالی گفت: ارقام مختلف گندم در شرایط یكسان كشت شده است كه این امر به افزایش تولید در واحد سطح كمك شایانی خواهد كرد.
مزارع پی وی اس مزارعی است كه در آن از همه ارقام گندم كشت می شود.
مشاور وزیر جهاد كشاورزی همچنین در خصوص كلزا در كشور گفت: كشت این محصول در چرخه تناوبی كه در پایداری تولید كمك خواهدكرد به عنوان محصول راهبردی مورد حمایت وزارت جهادكشاورزی است.
اسفندیاری پور افزود: كشور به شدت به تولید دانه های روغنی نیاز دارد و برای ثبات در تولید، كیفیت و كمیت نیاز به افزایش 20 درصد سطح زیر كشت مزارع در تناوب كلزا و گندم است.
شهرستان 110 هزارنفری مانه وسملقان به عنوان قطب كشاورزی استان خراسان شمالی 50درصد گندم تولید استان را درسال جاری تامین خواهد كرد.
7183/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها