کد خبر: ۹۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>تغذیه>متخصص تغذیه يكي از دلايل ايجاد يبوست را عدم دريافت كافی مواد غذايي حاوي فيبر دانست و گفت: هر دو نوع فيبر (محلول و نامحلول) براي رفع يبوست و كمك به سهولت دفع موثر است.
به گزارش شفا آنلاین،از تبریز؛فرهاد غیبی افزود:پس استفاده بيشتر از ميوه ها، سبزي ها، غلات كامل و حبوبات كه حاوي فيبر زيادي هستند بهترين درمان يبوست مي باشند.

وی اضافه کرد: برخی افراد برای درمان یبوست از ملین ها و مسهل ها استفاده می کنند، که در بلند مدت با مشکلاتی مواجه می گردند ولی روش درست درمان یبوست گنجاندن رژیم غذایی پر از فیبر و سبوس می باشد.

وی توصیه کرد که روزانه از هر دو دسته فيبرهای محلول و غير محلول در آب استفاده نماييد براي مثال از انواع نان هاي سبوس دار، انواع ميوه ها، انواع سبزي ها، حبوبات و انواع مغزها  استفاده گردد.

وی ادامه داد: در کشور ما بیشتر برنجی که استفاده می‌کنیم، سفید و شیری رنگ است اما در دیگر کشور های آسیایی بیشتر برنج مصرفی به صورت قهوه ای رنگ است. دلیل تفاوت رنگ در برنج وجود سبوس است، سبوس موجود در برنج منبع اصلی دریافت سبوس محلول در آب می باشد که ویتامین های مابین لایه بیرونی و درونی سبوس برنج نقشی اساسی در سلامت پوست و مو ایفا می کند.

وی با بیان اینکه یبوست بر خلق وخوی افراد نیز تاثیرگذار است، گفت: زمانی که افراد از مشکلات دفعی رنج می برند عصبی، پرخاشگر و رنگ پوست تیره ای پیدا می کنند.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: در جامعه ما مشکلات یبوستی بسیار شایع است، هموروئید، سرطان کلون و شقاق و عفونت های گوارشی از جمله مواردی هستند که با مصرف فیبرها به راحتی می توان از ابتلای به آنها جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: