صرف ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی

10:18 - 23 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۱۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بانک مرکزی گفت : در یک ماه اخیر حدود ۱.۸ میلیارد یورو صرف واردات کالاهای ضروری و اساسی شده و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و مصرفی مورد نیازمردم تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود نوشت:

گزارش کوتاهی از اقدامات بانک مرکزی در تامین ارز کالاهای مورد نیاز مردم عزیزمان معروض میدارد:

دولت وبانک مرکزی با تشدید تحریمهای دولت آمریکا و در چاچوب اقتصاد مقاومتی ضمن شتاب بخشیدن به تقویت و تحکیم ذخایر ارزی کشور، واردات غیر ضرور را کنترل و صادرات را شتاب بخشیده و تامین ارز برای کالاهای ضروری و نیز مواد اولیه و سایر کالاهای مورد نیاز مردم را با تدبیر و اولویت بندی به نحو مطلوبی انجام میدهند.

فقط ظرف یکماه گذشته حدود ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و ضروری شامل روغن، گوشت، برنج، کنجاله، تجهیزات پزشکی، دارو و ... و ۱.۴ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی مورد نیاز تامین شده است. این برنامه با جدیت دنبال می‌شود.

مردم عزیز مطمئن باشند تلاش‌های لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری آن‌های انجام خواهد شد. دولت آمریکا بیشتر اقداماتی که میخواست و می‌توانست در ۴ نوامبر انجام بدهد تا کنون انجام داده و از حالا به بعد بیشتر در پی جنگ روانی است.

صرف ۱.۸ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *