۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۰
کد خبر: 81690321
T T
۰ نفر
گزارش كميسيون انرژي درباره آثارافزايش قيمت حامل هاي انرژي به دولت ارسال مي شود

تهران - ايرنا - سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از بررسي اثر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي بر ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري در جلسه عصر امروز اين كميسيون خبر داد و گفت: گزارش اين بررسي براي تصميم گيري به دولت ارسال خواهد شد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، حسين اميري خامكاني با تشريح جلسه امروز كميسيون انرژي، گفت: دومين جلسه بررسي اثر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در حمل و نقل عمومي درون شهري برگزار شد.

نماينده مردم زرند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه سازمان اتوبوسراني به كميسيون انرژي، اظهار داشت: اين سازمان مشكلاتي در خصوص بازسازي و نوسازي ناوگان اتوبوسراني و تاثيرات افرايش قيمت سوخت مطرح كرده است.

وي افزود: كميسيون انرژي اين نامه را براي وزارتخانه‌هاي نفت و كشور ارسال كرده بود و امروز در دراين خصوص جلسه مشترك با حضور مسولان سازمان اتوبوسراني،تاكسيراني، سازمان مديريت، وزارت كشور و وزارت نفت برگزار كرديم.

اميري خامكاني با بيان اينكه سازمان تاكسيراني و اتوبوسراني نيز در اين جلسه گزارشي ارائه كردند، بيان كرد: براساس اين گزارش بعد از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، تاكسيراني و اتوبوسراني افزايش نرخ و قيمت نداشتند و ندادند.

اين نماينده مردم درمجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با افزايش نرخ سوخت ، ناوگان حمل و نقل درون شهري تحت فشار قرار گرفت و هزينه‌هاي آنها افزايش يافت كه مي تواند به قانون گريزي منجر شده و با مشكل مواجه شوند.

وي اضافه كرد: پيشنهاد شد كه از محل بند ق بودجه كه دائمي شده است و همچنين تبصره هاي قانوني به حل مشكلات ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري كمك شود و دولت با پرداخت يارانه به بازسازي و نوسازي اين ناوگان جهت ارائه خدمات بهتر كمك كند.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه همچنين پيشنهاد شد براي تاكسيراني و اتوبوسراني بخشي از قيمت بنزين كاهش پيدا كند، گفت: گزارش سازمان اتوبوسراني و تاكسيراني را بررسي كرديم و مقرر شد گزارش جلسه امروز را هم جمع بندي كرده و براي تصميم گيري به دولت ارسال كنيم.

سيام*9254**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست