۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82107221
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمانشاه:اين استان با ظرفيت هاي بخش كشاورزي نبايد بيكار داشته باشد

كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه تاكيد كرد كه اين استان با داشتن ظرفيت هاي فراوان در بخش كشاورزي، نبايد بيكار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله مصطفي علما در خطبه هاي نخستين نماز جمعه ماه مبارك رمضان كه در مسجد جامع كرمانشاه برگزار شد، سالروز فرمان امام راحل در 28 خرداد براي تشكيل جهاد سازندگي (كشاورزي) را يادآور شد و افزود: در حالي كه تاكيد مقام معظم رهبري بر ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي در كنار باغدار و كشاورز است، از اين رو جايز نيست كه شاهد فروش خام محصولات باشيم.
وي اظهار كرد: استان كرمانشاه داراي 900 هزار هكتار زمين كشاورزي، آب فراوان و نيروي انساني زيادي است و نقش دولت اين است كه بستر لازم براي شكوفايي توليد و برچيده شدن بيكاري با اتكا به توان و ظرفيت هاي حوزه كشاورزي را فراهم كند.
خطيب نماز جمعه كرمانشاه، گفت: ما در كشور ظرفيت هاي فراوان كشاورزي داريم كه اگر با اجراي نسخه منحصر به فرد اقتصاد مقاومتي همراه شود، راه برون رفت از مشكلات را يافته ايم.
وي همچنين بر لزوم رسيدن به خودكفايي در توليد محصولات كشاورزي در كشور تاكيد كرد و افزود: شايسته نيست كشوري كه اين همه توان دارد، گندم، جو و بيش از 90 درصد روغن خوراكي خود را از خارج وارد كند.
ايت الله علما همچنين به در پيش بودن هفته محيط زيست اشاره كرد و گفت: همه آحاد جامعه مكلفند از محيط زيست مراقبت كنند زيرا در جهان امروز، حفظ محيط زيست به يك مساله و شاخص مهم تبديل شده است.
نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه به محورهايي كه از سوي رهبر معظم انقلاب در سخنراني چهاردهم خرداد در حرم امام مطرح شد، اشاره كرد و همه را به پاي بندي به اين شاخص ها دعوت كرد.
وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در اين سخنراني بر لزوم پايبندي به مباني انقلاب و اسلام ناب، همت بلند و خودباوري، حفظ استقلال همه جانبه، حساسيت در برابر نقشه و نيات دشمنان و رعايت تقواي الهي، سياسي و اجتماعي تاكيد داشتند كه راه نجات ما در رعايت اين شاخص ها است.
امام جمعه كرمانشاه در پايان به سالروز وفات حضرت خديجه كبري در دهم رمضان اشاره كرد و اين بانوي بزرگ اسلام را نمونه يك زن كامل كه همه وجودش را فداي اسلام كرد، دانست.
وي گفت: حضرت خديجه يك الگوي مناسب براي زنان جامعه اسلامي مي باشد.
6539/8066

سرخط اخبار استان‌ها