۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۱۵
کد خبر: 81899353
T T
۰ نفر
حل مشكل سوء تغذیه كودكان سیستان وبلوچستان باید در اولویت قرار گیرد

چابهار- ایرنا- معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با توجه به اینكه سیستان و بلوچستان بیشترین كودكان مبتلا به سوء تغذیه كشور را دارد باید برای حل این مشكلات برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

دكتر علی اكبر سیاری سه شنبه شب در حاشیه همایش ملی بیماری های شایع گوارش، كبد و تغذیه كودكان ایران در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطلاعاتی از كودكان سیستان و بلوچستان را در این همایش به پزشكان و متخصصان ارائه خواهیم داد تا بتوانند به اتخاذ تصمیمات خوب و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت تغذیه كودكان منطقه كمك كنند.
وی گفت: همه باید برای رفع مشكل سوء تغذیه كودكان در سیستان و بلوچستان فعالیت ها و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم در آینده افراد سالم و بدون هیچ گونه بیماری تحویل جامعه دهیم.
وی به بازدید خود از مناطق حاشیه شهر چابهار اشاره كرد و گفت: زندگی حاشیه نشینان از نظر دسترسی به امكانات رفاهی نظیر آب و برق در سطح خیلی پایینی قرار دارد اما از نظر بهداشتی با راه اندازی پایگاه سلامت به نسبت خوب است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصریح كرد: برای هر دو تا سه هزار نفر در شهر چابهار یك كارشناس مراقب سلامت و برای 30 تا 50 هزار نفر یك مركز سلامت با كادر متخصص انجام وظیفه می كنند.
سیاری بیان كرد: در مناطقی از سیستان و بلوچستان هر سال بیماری وبا و مالاریا داشته ایم كه با مراقبت های لازم كمتر شده است و در سال های آینده روند كنترل بیماری ها بهتر خواهد شد.
وی گفت: بیماری هایی مانند دیابت، سرطان، فشار خون در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط كشور كمتر است.
همایش ملی بیماری های شایع گوارش، كبد و تغذیه كودكان كه عصر سه شنبه با حضور دكتر غلامرضا خاتمی بنیانگذار طب گوارش و كبد كودكان ایران، دكتر علی اكبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت و اساتید برجسته رشته كودكان در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار آغاز بكار كرده است و تا 10 دی ماه ادامه دارد.
در این همایش ملی قرار است 65 مقاله در قالب سخنرانی در مدت سه روز توسط اساتید برجسته سراسر كشور با موضوع بیماری های گوارش، كبد و تغذیه كودكان ارائه شود.
3043/3042/6081/ 6075
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه