۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82261793
T T
۰ نفر
نظارت 18 تيم دامپزشكي نظارت برقرباني دام  در البرز

كرج- ايرنا- رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي دامپزشكي البرز گفت: به مناسبت فرا رسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، دامپزشكي استان 18 تيم ثابت و سيار نظارت بر قرباني دام عزاداران حسيني را فعال كرد.

دكتر سيد محسن ابوترابي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هرساله در ايام محرم مردم سراسر كشور در رثاي سالار و سرور شهيدان سياهپوش شده و به عزاداري مي پردازند و در اين ايام به بركت نام حسين (ع) هيات ها و تكايا اقدام به قرباني كردن دام مي كنند.
وي اظهار داشت: در اين بين وظيفه دامپزشكي كنترل سلامت دام هاي كشتاري است كه در گوشه و كنار شهر در مقابل دسته هاي عزاداري و مساجد ذبح مي شود.
وي گفت : بر اين اساس تعدادي اكيپ ثابت و سيار در سراسر استان تشكيل و در اين ايام امر نظارت بر دام هاي قرباني را بر عهده مي گيرند.
ابوترابي از تجهيز 8 اكيپ ثابت در ساختمان اداري دامپزشكي شهرستان هاي استان خبر داد و افزود: همچنين 10 اكيپ سيار نيز بصورت شبانه روزي آماده خدمات رساني به عزاداران مي باشند.
وي، همچنين از عزاداران و بانيان نذورات خواست حتي الامكان از ريختن خون دام هاي قرباني در معابر عمومي و خيابان خودداري نموده و در صورت هرگونه مشكل با شماره هاي 1512 يا 32733292 و 32737179 دامپزشكي تماس حاصل تا در اسرع وقت دامپزشكان و بازرسين در محل جهت معاينه دام حضور يابند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشين طهماسبي** انتشار دهنده : محمد عزيزپور

سرخط اخبار استان‌ها