• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96032715488
  • خبرنگار : 71498

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز شنبه

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز شنبه

"جزئیات استخدام و خروج در دولت/ هزینه جذب هر نفر چقدر است؟"،"واردات آبمیوه عربی با نام خاص به ایران+تصویر"،"مشکلات کسب و کار ایرانیان کدامند؟"،"خبر خوش از دریاچه ارومیه"،"زمستان ۹۵ گرما به معاملات مسکن برگشت"،عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز - شنبه- در ادامه آمده است که با کلیک بر روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

بورس تهران اولین روز هفته را کم رمق آغاز کرد

در اولین روز معاملاتِ بازار سهام در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۱۸۰ واحد کاهش یافت و شاخص کلِ هم وزن با افت ۳۵ واحدی مواجه شد.همچنین آیفکس با ۱.۸ واحد افت در تراز ۹۰۰.۶ واحدی ایستاد.

پایتخت‌نشین‌ها در هرثانیه ۵۲ هزار بطری یک‌لیتری آب مصرف می‌کنند

در روزهای گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نیم میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می‌شود که این رقم معادل ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه یعنی معادل ۵۲ هزار بطری یک لیتری در هر ثانیه است که از این رقم مصرف شهر تهران سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بر ثانیه تخمین زده شده، به عبارتی معادل ۳۸ هزار بطری یک لیتری در ثانیه در شهر تهران آب مصرف می شود.

عملکرد روحانی و احمدی‌نژاد در کنترل قیمت‌ مصالح ساختمانی به روایت تصویر

بررسی قیمت کالاهای مختلف روی نمودار قیمت، زمان و شمایی کلی از نحوه عملکرد دو دولت اخیر از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ در اختیار می‌گذارد که بر اساس آن می‌توان میزان ثبات بازار را در هر دوره سنجید.

مزایا و کاربردهای کارت ملی هوشمند

یکی از مزایای الکترونیکی شدن امکانات و استفاده از فناوری اطلاعات، کارت ملی هوشمند است. این کارت تراشه حافظه‌ای دارد که حجم فراوانی اطلاعات را برروی خود بارگذاری می‌کندو مزایایی مانند امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیکی را داراست.

چشم هندی‌ها همچنان به دنبال فرزاد B

کشمکش‌های بین ایران و هند در مورد توسعه میدان گازی فرزاد B اوایل سال جاری به گروکشی رسید و زمانی که ایران به طور قطع اعلام کرد امتیاز توسعه این میدان را به هند نمی‌دهد، هندی‌ها در مقابل اعلام کردند پالایشگاه های دولتی هند قصد دارند میزان خرید نفت خود از ایران را در سال ۱۸-۲۰۱۷ یک پنجم کاهش دهند و اگر در تصمیم تهران تغییری حاصل نشود، میزان کاهش خرید را بیشتر خواهند کرد.

واردات آبمیوه عربی با نام خاص به ایران+تصویر

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از واردات آبمیوه‌ای به ایران که متعلق به یکی از وابستگان آل سعود است خبر داد و اعلام کرد: این محصول وارداتی، تولید شرکتی است که تحت نام موهوم "الخلیج" فعالیت می‌کند.

راه‌های معجزه‌ برای رشد اقتصاد ایران

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اقتصاد ایران معتقد است به دلیل خلف وعده آمریکا و آماده نبودن اقتصاد ایران در پسابرجام شرایط اقتصادی کشور آنگونه که انتظار می‌رفت پیش نرفت. با این حال دولت توانست از محل فروش نفت به رشد اقتصادی دست یابد و مطابق وعده‌های خودتورم را کنترل کند. اکنون نیز می‌تواند از محل بهره‌وری رشد اقتصادی غیر تورمی ایجاد کند که البته موثر در نرخ بیکاری نخواهد بود و لاجرم باید به سراغ تحریک تقاضا و افزایش ظرفیت‌های جدید هم برود که تا حدودی به افزایش تورم منجر خواهد شد.

واکنش جهان نوین‌ آریا به یک خبر

به دنبال انتشار خبر "نیسان در ایران چند نماینده دارد!؟ " شرکت جهان نوین‌ آریا توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

مشکلات کسب و کار ایرانیان کدامند؟

دسترسی به منابع مالی،تورم و دیوانسالاری دولتی ناکام را می‌توان بر اساس بررسی‌های بین المللی به عمل آمده عمده مشکلات ایران در حوزه شروع کسب و کار دانست.

خبر خوش از دریاچه ارومیه

در سال‌های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب نبود اما در دولت یازدهم نگاه ویژه دولت به بحث ارتقا بهداشت عمومی و توجه به مسائل زیست محیطی موجب شد تا میزان اعتبارات شرکت‌های آب‌وفاضلاب به‌ویژه برای اموری همچون احیا دریاچه ارومیه چند برابر شود.

آیا نفت عمیق‌ترین چاه چند سال اخیر بیرون می‌آید؟

قیمت‌های نفت روز جمعه تحت تاثیر کندی رشد دکل‌های حفاری نفت آمریکا و ضعف دلار، اندکی بهبود یافت اما این افزایش به اندازه ای نبود که ریزش قیمت معاملات روزهای قبل جبران شود.

زمستان ۹۵ گرما به معاملات مسکن برگشت

آمارها حاکی از آن است که تعداد معاملات مسکن شهر تهران در فصل زمستان ۱۳۹۵ به ۴۵ هزار واحد رسیده که این تعداد با میانگین هر فصل در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ یعنی زمان اوج رونق مسکن برابری می کند.

ایران سوار بر نردبان افزایش تولید و صادرات نفت

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی اوپک میانگین تولید نفت خام ایران بر اساس منابع ثانویه در سال ۲۰۱۵، ۲میلیون و ۸۳۶هزار بشکه بوده که این میزان در ماه می ۲۰۱۷ به ۳میلیون و ۷۹۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

انتظار ۱۹ ساله تابستان امسال به پایان می‌رسد؟

معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان صبح امروز با حضور در قطعه نخست آزاد راه تهران – شمال از آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه مهم بازدید کردند.

جزئیات استخدام و خروج در دولت/ هزینه جذب هر نفر چقدر است؟

آنطور که معاون رئیس جمهوری می‌گوید برای هر استخدام دولتی در هر ماه باید حدود ۲.۵ میلیون تومان هزینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha