ضعف هاي موجود در سازوكار تعاوني هاي روستايي نيازمند اصلاح قوانين است

زنجان - ايرنا - سخنگوي كميسيون كشاورزي ، آب و منابع طبيعي مجلس گفت: خلاء ها و ضعف هاي موجود در سازوكار تعاوني هاي روستايي نيازمند اصلاح برخي قوانين در اين بخش است.

به گزارش ايرنا ، علي وقفچي روز دوشنبه در جلسه شوراي اداري سازمان تعاون روستايي استان زنجان با بيان اينكه متاسفانه تعاوني هاي توليد روستايي در سطح كشوزر چنان كه بايد موفق نبوده اند، افزود: حركت به سمت توليد محصولات صادارتي ضامن موفقيت اين تعاوني ها در ادامه راه است.
وي به لزوم به روز كردن دانش كشاورزان در سطح تعاوني هاي توليد تاكيد كرد و ادامه داد: مراكز متولي آموزش و ترويج كشاورزي و مراكز دانشگاهي در اين زمينه بايد تلاش و دقت بيشتري به خرج دهند.
نماينده مردم زنجان و طارم د رمجلس شوراي اسلامي به ضرورت مهار آبهاي سطحي و احداث سدهاي معيشتي در مسير آنها اشاره كرد و گفت: اين موضوع يكي از اولويت هاي بخش كشاورزي است ولي تا كنون درباره آن مطالعه عملياتي انجام نشده است.
وقفچي توسعه كشت گلخانه اي و حمايت از احداث گلخانه ها را بهترين راه كنترل مصرف آب در كشور بر شمرد و اظهار كرد: ارائه تسهيلات در اين زمينه ثمرات و فوايد زيادي را در حفظ منابع آبي در پي خواهد داشت.
مدير سازمان تعاون روستايي استان زنجان نيز در اين جلسه به ضرورت بهره گيري از ظرفيت تشكل هاي تعاون روستايي در امر آموزش به روستاييان تاكيد كرد و گفت: متاسفانه موضوع نظام صنفي در بخش كشاورزي چنان كه بايد جا نيفتاده است.
محمود نوري افزود: در زمان حاضر 114 تعاوني با 93 هزار عضو تحت پوشش سازمان تعاون روستايي استان زنجان قرار دارند كه از اين ميزان 60 درصد تعاوني ها با با 85 هزار و 500 عضو در مناطق روستايي واقع هستند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اكبري** انتشار دهنده: اسماعيل جهانبخش

سرخط اخبار استان‌ها