۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۶
کد خبر: 81871313
T T
۰ نفر
اتاق بازرگاني بايد گوش شنواي صاحبنظران و نخبگان جامعه باشد

تهران - ايرنا - عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت: پارلمان بخش خصوصي بايد به گونه اي عمل كند كه صاحبنظران و نخبگان جامعه بدانند اتاق بازرگاني و كميسيون هاي مرتبط، نظرهاي كارشناسانه آنها را مي شنود و در تصميم گيري ها اعمال مي كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، مجيد موافق قديري در حاشيه نشست مشترك ساليانه روساي كميسيون كشاورزي، آب و صنايع غذايي اتاق هاي بازرگاني سراسر كشور اظهار داشت: كارشناسي‌ها و بررسي هايي كه در كميسيون هاي اتاق بازرگاني انجام مي شود، بايد همگرايي، جامع‌نگري و كار تيمي فرابخشي وجود داشته باشد.
وي افزود: در تمام اين بررسي‌ها و كارشناسي‌ها بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه بتوانيم تحليل‌هايي متفاوت را تجميع و به هم متصل كنيم.
موافق قديري با بيان اينكه نبايد تحليل‌ها بخشي و حوزه‌اي باشند، بلكه بايد با شيوه‌اي كلان‌نگر و به طور كامل ارائه شود، گفت: اتاق بازرگاني ايران بايد از تمامي ظرفيت‌هاي كارشناسي موجود در تشكل ها، نهادهاي پژوهشي، نخبگان و حتي دستگاه هاي دولتي به بهترين شكل استفاده كند.
اين فعال اقتصادي تاكيد كرد: كميسيون كشاورزي اتاق ايران تلاش مي كند با بهره گيري از امكانات دقيق و استفاده از ظرفيت همه دستگاههاي دولتي و غيردولتي مرتبط با حوزه وظايف خود ، از نمايندگان نهادهايي همچون مركز پژوهشهاي مجلس و سازمان برنامه و بودجه دعوت كند تا به يك همگرايي ميان دستگاه‌هاي قانون گذار، اجرايي، پژوهشي، نخبگان و صاحب نظران كشور برسد.
عضو كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي اتاق بازرگاني ايران تصريح كرد : رويكرد مبتكرانه و فعال كميسيون كشاورزي در مواجهه با پديده‌هاي نو، ملاك‌ها و ارزش‌هاي خود را در مسير بهره‌مندي از فرصت‌هاي پديده‌هاي نو تطبيق داده و چنانچه پديده نو صورت تهديد نيز داشته باشد، اين تهديد را به فرصت تبديل مي‌كند.
اقتصام(1)**9189** 1559

سرخط اخبار اقتصاد